lørdag 9. juni 2012

Vi har overlevd debuten vår!

Jeg hadde ikke store troen på dagen i dag, for å være ærlig. Jeg forsøker å ikke være pessimistisk, men innimellom slår realitetene deg hardt rett i trynet... Tekstmeldingen ble faktisk skrevet til Anniken om at jeg ikke kom, men den ble aldri sendt. 5 minutter før jeg MÅTTE kjøre for å rekke fergen til Moss, fikk jeg loset to barn (min niese var på besøk) og et par hunder i bilen (heldigvis var alt pakket på forhånd), og vi var nest siste bil som kom med. Så nå var det ingen vei utenom, sånn egentlig.

Da vi kom frem var heldigvis Ellie litt mer på nett enn gårsdagen, så tut og kjør! Vi var start nummer en, og burde nok ha fokusert litt mer på å jobbet med Ellie rett før vi gikk i ringen, men tror ikke vi kunne gjort så mye mer der og da. Så vi entret ringen førte gang uten godbit... I går kveld kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å trene på to viktige ting: Ta av Ellie halsbåndet (hun hadde et sløyfe rundt halsen, men hva om assosierte mangel på halsbånd med å stikke av) og reise hånda opp i lufta for å signalisere til musikkansvarlig at jeg var klar. Heldigvis avtalte vi at et nikk med hodet var signalet og halsbåndet fikk heller "ødelegge" litt av kostymet.

Det første Ellie forsøkte på, var å løpe bort til kameramannen og hilse. Heldigvis hadde treningen fungert, så hun kom tilbake i full fart. Hun kom seg ei kule rett mot meg, og måtte forsøke å fake "give me ten" for å unngå å få ei frøken rett i brystkassa med labbene først! Vi fikk hilst på dommerne og Ellie var kjempeflink til å legge seg rett ut. Men(!), stakkars lille vennen fikk seg litt av et sjokk og skvatt som bare det, for musikken var så ekstremt høy! Hun reiste seg altfor tidlig, var tydelig preget (kombinasjon også av at hun har ikke vært seg selv de siste dagene) og jeg måtte hyle ut kommandoene mine fordi de druknet fullstendig i musikken. Jeg syntes det var riktig ubehagelig å være i ringen pga. musikken, kan bare forsøke å forestille meg hvordan det var for Ellie! Men, hun var så flink at og vi kjempet oss tappert gjennom det hele. Det gikk tregt og ikke alt fungerte. Det som var mest synd var at vi ikke fikk til ryggingen, men alt i alt er jeg kjempefornøyd!

Det ble bare en andre premiering denne gangen. Alle fortalte  meg at det hadde sett så bra ut og flyten var fin. Javel tenkte jeg, da så det vel bedre enn det føltes da? Heldigvis var jeg og dommerne mer enige, for jeg begynte virkelig å tenke at jeg var et negativt troll. Det er vel noe i det at jeg liker sannheten bedre enn å høre at det var bra, når det strengt tatt ikke var så veldig bra :) Det var jo selvsagt kjempebra utifra at det var debut under vanskelige forhold, men det var selvsagt ikke bra etter min standard. Men, den som gir seg har tapt. To helger til med konkurranser står på plakaten, så nå må jeg tenke ut noen lure måter å få på plass ting på en uke før vi prøver oss igjen. Jeg må tenke kjeder og belønningsstrategier tror jeg. Så da har jeg noe å fundere på i morgen!

Dommerne mente følgende:
Dommer 1: 7,4-7,6-8,0
Dommer 2: 7,0-8,2-7,4
Det blir et snitt på 7,2-7,9-7,7=22,80 p.

Så, få skjerpet på utførelsen, og så vil garantert musikk og fortolkning stige også. En dempet hund klarer ikke helt å leve opp til Elvis og Shake Rattle and Roll. Fungerer timingen vår, så skal det bli andre boller!
Team Prikker
Foto: Eva Byrkjeland
Ellers har Ellie virkelig ikke vært seg selv. Hun er så i ekstrem voktermodus og hun virket veldig usikker ovenfor de andre hundene og miljøet i dag. Heldigvis søker hun til meg, og blir jo så ekstremt mammadalt, en veldig grei løsning hvor mange hunder her ville vært utagerende. Hun brøler heller advarsler. Men slik som jeg har sett henne i dag, har hun ikke vært siden de to første dagene jeg hadde henne her hos meg. Jeg får forsøke å skjerme henne best mulig denne uka, så det ikke får muligheten til å eskalere.

Flere bilder og film vil komme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg