søndag 17. juni 2012

Feltsøk!

I dag har jeg dømt freestyle og var egentlig helt kaputt da jeg kom hjem. Da er det så fint å ha en dalmatinerfrøken som bobler over av energi! Så et plutselig innfall ga meg idéen feltsøk! Det er noe jeg ikke har trent på årevis. Frekja og Iko har vært elendig på slikt. Så da tok jeg med meg Ellie rett opp i skogen, for der er det litt barmark. Ikke stort nok til å tråkke opp en skikkelig korridor på 50x10 meter, ble vel 20 meter for kort. Men målet i dag var jo å få henne til å løpe ut og hente inn gjenstand. Jeg var veldig spent på hvordan dette skulle gå!

Første gangen gikk jeg ikke langt og bare kastet opp leka i lufta et par ganger og gikk tilbake (bandt Ellie fast i et tre). Hun løp rett ut, men var ikke SÅ ivrig etter å levere tilbake til meg. Forsøk nummer 2: Jeg gikk lenger ut før jeg kastet den opp i lufta og gikk tilbake. Ellie løp rett ut, kom tilbake og jeg fikk mye fortere tak i den. På tredje forsøk gikk det en liten fanden i meg... Jeg vet at Ellie er temmelig rå på ting når hun er fokusert, så jeg gikk ut, slapp leka ned i et bregnekratt helt diskret og så gikk jeg bare rolig videre før jeg snudde og kom tilbake. Elle heiv seg ut i feltet og måtte lete litt denne gangen. Hun holdt seg flott innenfor feltet og fant leka, kom rett til meg for å ha drakamp. Så nå er jeg stolt av henne og hun veldig sliten... Det frister litt med å trene bruks fremover. Jeg har ikke gjort det siden jeg hadde border collie!

Da vi kom tilbake, satt vi litt ute og hadde roligtrening. Det kokte litt for Ellie, så greit at hun fikk landet litt før hun ble med inn. Det tok vel en 5 minutter. Da vi kom inn, slo det en ubehagelig lukt mot meg. Da hadde Iko raidet søpla. Så nå er gulvet vasket og freden har senket seg i heimen. I morgen blir det mer freestyletrening før neste helgs konkurranse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg