søndag 21. august 2011

Valgets kval: to retire or not to retire

Ja, det er det store spørsmålet her nå. Det er 6 dager igjen til konkurranse og Frekja fungerer ikke. Hun er nå 11,5 år gammel, men er fortsatt sprek og i farta. Det er bare det at jeg kjenner litt på det at vi egentlig er ved veis ende i vår freestylekarriere, og har egentlig følt på det lenge nå. Det er ikke det at hun nødvendigvis går så mye dårligere enn før, det er mulig det at jeg nå har beveget meg videre mentalt og vil mer. Jeg lager et program og har masse forventninger til det, men det blir aldri sånn. Dermed blir jeg umotivert og ikke gidder helt å trene som jeg burde. Dermed blir det jo ikke noe bra resultat, men jeg skulle så gjerne følt litt belønning for meg, treneren, med en bedre fremgang. Som instruktør ville jeg kanskje sagt at det kan være andre fremgangsmetoder osv. Men etter så mange år med utprøving, føler jeg at den oppskriften jeg kjører nå, er den beste for Frekja...

Det største problemet, eller rettere sagt de to største problemene er som følger: Jeg har valgt å blåse i at hun bjeffer. Men når Frekja virkelig setter igang så klarer hun heller ikke å gjøre det hun skal. Det andre er at hun til tider kvier seg så for å holde kontakten at det er ubehagelig. Jeg vurderer å få henne sjekket ut av dyrlegen, for det kan nesten se ut som om hun opplever et ubehag ved å se opp på meg. For det er et eller annet ved henne jeg føler at ikke stemmer helt.

Ender jeg opp med å starte til helgen, kommer det kun til å bli i en klasse i det minste. Vi er påmeldt både freestyle og heelwork. Jeg tror ikke jeg skal ta noen avgjørelser både den ene eller andre veien akkurat nå, kjenne litt på tanken, se an Frekja. Men akkurat nå har jeg ikke veldig lyst til å stille til start. Motivasjonen har vært i bunn i snart et år, og med ny hund på vei frem, så burde det bli lettere å gi slipp. Og jeg som har to så morsomme klasse 2 program under planlegging! Men det er jo egentlig ikke viktig. Er jeg heldig, så får jeg en hund jeg kan bruke de idéene på...

To be continued...

1 kommentar:

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg