søndag 9. oktober 2011

Når hunden blir gammel

Dagene her er ikke enkle. Etter at Iko ble bra av kennelhosten har han vært paddesur mot Ellie. Han er nok sliten, han fikk en hard tørn med til tider ekstrem hoste hele natten. Og etter det har han problemer med Ellie. Det er forsåvidt ikke rart, da hun ikke akkurat er hensynsfull. Står Iko i veien når hun skal forbi, løper hun ham ned. Og Iko, han står i veien ... alltid. Så sånn går no dagan: Ellie dulter og virrer på Iko, Iko står og sperrer veien mens han er en skikkelig busemann som bare knurrer og knurrer. Så da er det bare å skille de to. Men Iko kan fortsatt stille seg opp  ved grinda og knurre til Ellie, i en meget gretten tone...

Og Ellie, hun bjeffer fordi hun er sperret ute/inne etc. Midt oppe i det hele sitter jeg med kraftig forkjølelse og feber, og lurer på hvor jeg kan skaffe en dose tålmodighet. Jeg tror nemlig feberen har dampet siste rest avgårde. For hva kan man gjøre? Holde de unna hverandre så langt det lar seg gjøre? Det går ikke alltid vi snakker 60 kvadrat, tre hunder og to mennesker.. Sørge for at gamlefar ikke blir løpt ned, greit, men det hadde vært deilig å forklart han at han bør gjøre som Frekja og faktisk skygge banen! Puh... Ferie? Nei, det har jeg ikke hørt om...

Nå tror jeg at jeg skal be Iko og Ellie følge Frekjas eksempel og få seg litt søvn, så kanskje jeg også får meg noen timer på øyet. Matmor blir nemlig så mye mer medgjørlig av det! Ellie har også fått løpetid, jeg håper det går stille og fredelig for seg! Men, beste løsningen er nok for meg å bli frisk. Da blir alt små bagateller igjen og hundene mine blir igjen verdens søteste nurk og ikke terrorister ute etter å gjøre meg sprø...

God natt og god bedring til meg selv!

Jeg er til tider meg glad for at Iko er en
meget vakker kar... (vinteren 2009)
Eh... Er det rart at Iko blir litt
oppgitt??? Ha ha ha
Det er bare å skygge banen!
Så har man slike bedaglige snorkfrøkner...

Jeg har faktisk flest sovebilder av Frekja i alle mulige sovestillinger!
Dette er mange år siden... Frekja kan ikke være mer enn 2 år!
Ja, ja.... Her ble det plutselig litt mimring! Jeg ser av overskriften at jeg skulle skrive om når hunden ble gammel, men sporet litt av og kan ikke helt huske hvor jeg skulle med den tankerekken... Tror jeg skal ta det som et hint om at sengen kaller...

1 kommentar:

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg