søndag 28. august 2011

Ellie, rekrutt og valg

I helgen var det duket for konkurranse i Ås. Siden jeg hadde trukket Frekja, skulle jeg egentlig jobbe, og fikk anledningen til å sitte i et telt og se på alle de våte deltagerne som fikk noen bøtter vann i hodet. Mye spennende å se for sportens fremtid, noe som er veldig deilig, siden det så mørkt ut på deltagerfronten en stund!

Foto: Merete Andersen Huser
Da den uoffisielle konkurransen var overstått, var det tid for rekruttklasse. Der har du lov å belønne i ringen og publikum stemmer på sin favoritt. Der satt jeg da og ante fred og ingen fare, da det plutselig kommer en beskjed om at jeg selvsagt måtte melde meg på med Ellie! Ja, ha ha, det kunne de tro. Bikkja kan vel strengt tatt kun slalom forsøkte jeg meg på, det var ikke argument bra nok tydeligvis. Jeg kom så med den glimrende idéen om at jeg selvsagt ikke hadde med noe musikk! Men neida, musikken vår ble hostet opp den, og der sto jeg da med et stykk særdeles urutinert dalmatiner som fortsatt var i unåde hos meg. Jeg rakk så vidt å hente hunden og lufte henne før jeg skulle i ringen. Hun var jo helt fjern og veldig giret på både to- og firbente, så jeg hadde på bånd og tok det som måtte komme. Men så skjer det ting, for da musikken starter, er Ellie på. Båndet kunne jeg slippe, kontakten mistet jeg kun et brøkdels sekund, én gang i løpet av 1 minutt og 30 sekunder. Vi improviserte og lekte oss, og vi nøt det begge to! (Film kommer)

Dette var utrolig gøy og ga mersmak. Det ble jo da ikke lettere med tanke på denne ukens hendelser. Kunne jeg sende vekk denne hunden? Kan jeg beholde henne og samtidig risikere de andre hundenes sikkerhet? Hva gjør jeg nå? Ikke lett dette her, men valget ble tatt i løpet av dagen. Etter mye grunning, mye tenking og mye snakk med ande, så konkluderte jeg med at Ellie blir! Jeg må selvsagt passe på som en hauk en god stund fremover. Ellie får ikke lov til å løpe løs sammen med de andre hundene. Jeg får heller gå tur med lapphundene sammen og Ellie alene en stund. Jeg har jo gått kortere turer med Iko en stund, ser ut til at Frekja får bli med der. Det betyr mindre på henne, men slik må det bare bli. Heldigvis har jordene blitt pløyd rundt her, slik at Iko og Frekja kan løpe endel løs der, hvis bare dette regnet kan se å gi seg!!!

Tilslutt: En liten film av Ellies mamma, Holly, og henne eier Inger Marie fra helgens konkurranse i helgen. 5. plass og opprykk til klasse 2 ble det! Flere resultater finner du her.


1 kommentar:

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg