torsdag 4. august 2011

Frekja, hvor er du!

Oppdatering 04:25
Da jeg gikk ut for å se etter Frekja, igjen, sto hun å kikket rundt hjørnet på garasjen!!! Klissvåt og slukøret... Hvor i huleste har hun vært? I nesten 3 timer, mitt på natta????? Fy flaten så redd som jeg har vært. En ting er sikkert, det tar lang tid før den hunden får gå løs her hjemme!

Tidligere innlegg:
Nå har jeg lett i en time, klokken er 02.40 på natten, Frekja er som sunket i jorden. Hun skulle så veldig ut, slapp henne ut som vanlig, og fulgte ut to sekunder etter (måtte bare lukke badedøra så enkelte firbente ikke skulle fristes av søppelkassa). Normalt går Frekja på do, og kommer tilbake med en gang. Det lengste hun går er bak garasjen. Men ikke i kveld. Hun forsvant slik for en måned siden også, poff, så stakk hun fra alle kakene i bursdagen til min datter (etter å ha stjålet en bolle). Ikke en lyd. Før det er det 6-7 år siden sist.

Ikke kan jeg rope høyt, da samtlige naboer sover. Jeg har tatt med de andre hundene rundt i nabolaget, ingen Frekja. Ikke har hun dratt etter et dyr, for da hadde losen gått. Hadde hun funnet mat, ville hun ha komet tilbake nå. Jeg har gått rundt, sittet ute og lyttet. Noen ganger tror jeg at jeg hører lette poter, men som regel er det bare et nattdyr, eller et blad som faller... Hvor er hun!!! Jeg begynner virkelig å bli nervøs nå. Og selvsagt må Ellie begynne å bjeffe hvis jeg beveger meg for langt unna huset...


Oppdatering 03:00:
Ingen Frekja... Da har jeg gått en ny runde i nabolaget (som består av ca. 7-8 hus og en haug av jorder). Det eneste jeg kan konstantere at naboen er oppe med en gråtende unge, en annen nabo ser på film, det er en skrekkelig irriterende fugl ute, og naboer som har hørt noen luske rundt, for så å stoppe ørten ganger, må begynne å bli litt nervøse... Jeg har ikke mye lyst til å tasse opp i skogen på baksiden her, den er mørk nok som det er om dagen, og nå som det er overskyet... Har selvsagt ikke lommelykt som virker heller... Får ta med meg Ellie og slippe henne løs, kanskje hun finner noe?

Oppdatering 03:40
Nå har Frekja vært borte i 2 timer, og ikke en lyd fra henne! Jeg setter meg nå i bilen for å lete. Jeg og Ellie har tasset litt i skogkanten Jeg ser INGENTING inne i selve skogen, og hadde Frekja vært i nærheten, hadde hun kommet til oss når Ellie løp løs der ute?

Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig nervøs nå...

Oppdatering 04:10
Frekja, hvor er du??? Jeg har kjørt rundt i området, ingen spor av Frekja... Det regner, hun hater regn, hvorfor komme hun ikke hjem? Heldigvis lysner det gradvis ute, så det går an å se mer snart...


På tide å gå en runde til...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg