mandag 13. august 2012

Hjelp, kurs!

Det er et par kurs jeg lenge har hatt lyst til å delta på, og plutselig dukker de opp som paddehatter...

Det første jeg har vært på utkikk etter, er et grunnferdighetskurs/lydighetskurs som benytter seg av min treningfilosofi, med andre ord klikkertrening. Her i området har det bare vært Gilabb som tilbyr slike kurs, men det har ikke vært noen før nå. Så da var man påmeldt. Ikke kunne jeg lese annonsen tydeligvis, så jeg trodde jeg meldte meg på et kurs som gikk en gang i uka. Men neida, det sto vist noe om mandager også, så da ble det to ganger i uka. Intensivt? Ja. Spesielt når det dukker opp et agilitykurs som jeg faktisk kan delta på alle gangene! Det er ganske unikt i et meget fullpakka program ut året. På det kurset er det litt ujevnt med kursdager.

Så uka som var så slik ut: Mandag og onsdag . grunnferdighetskurs. Fredag og søndag agility. Innimellom leksene skal jeg liksom trene mot freestylekonkurransen den 25. august. Her er det noen kabaler som ikke helt går opp! Heldigvis er Ellie en meget treningsvillig hund som tåler mye, hvis ikke hadde dette vært døfødt. Jeg får kanskje ikke den største progresjonen i treningen akkurat nå, men det vi lærer nå fortsetter vi selvsagt å trene på.

Ellers har Ellie vært med på triksekurs hos Anniken Jensen og dagen før fikk vi litt privat trening hos Anniken også. Forrige helg var jeg observatør på kurs som ble arrangert for landslaget med Siv Svendsen, noe som var veldig lærerikt. Så med andre ord har vi ikke ligget på latsiden og Ellie er utrolig flink og elsker dette.

Her er et par bilder av Ellie tidligere i sommer.

Den nye leka fra Østerrike var superkul, men fysj så mye sand det blir på den...

Øy, hvorfor må vi bare sitte her da?

Kanskje jeg finner noe spennende nedi her?

Eller kanskje jeg skal rygge litt bakover?

Badetemperaturen var ikke så verst!

Enda bedre blir den når mor kaster pinner leka i vannet!

Eller Tiril blåser såpebobler jeg kan fange!

Venninnemoro med masse hurra meg rundt...

Barnebursdag var gøy, jeg ble kjent med mange hyggelige jenter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg