onsdag 28. desember 2011

Ellies nye prosjekt - vi har fått valper!?!

I dag vil Ellie gjerne ligge i sengen min. Jeg vet ikke om det kan ha noe med den nye dyna jeg fikk til jul? Den er veldig myk i allefall! Først fikk hun lov til å ligge og kose, selvsagt en kjempetabbe fra min side (men innimellom får jeg et innfall og får lyst til å være litt hyggelig). Da Iko kom inn på rommet, forsøkte Ellie å innbilde han at senga var hennes! Beklager Ellie, det er MIN seng! Så da fikk hun beskjed om å gå ned. Null reaksjon. Ny beskjed. Null reaksjon. Tok henne i halsbåndet, hun lå som en stein. Dro i halsbåndet, hun ble fortsatt liggende, men denne gangen seilet hund og dyne i bakken (Merk at Ellie fortsatt lå og viste ingen tendenser til å reise seg). Nye forsøk på å få hundedyret ut, men neida, hun lå som limt til den hersens dyna!!! Selv da jeg forsøkte å helle henne av, rikket hun seg ikke!!!!

Jeg tar bilde ovenifra, mens jeg drar i hardt i dyna...
Tilslutt fikk jeg vekk dyna, men hunden kunne fortsatt ikke huske hvordan hun brukte bena. Ikke *pip* om hun skulle ut!!! Så ja, jeg endte opp med å bære 25 kg. dødvekt ut av rommet mitt! For jeg er staest nemlig!!! Og for en ulykkelig sjel! Da ligger hun i buret sitt og gråter enorme tårer...

5 minutter etterpå, og så kommer hun seg inn i gjen. Denne gangen rygger hun ut av halsbåndet sitt, og jeg bærer henne ut...

Så kommer den overraskende konklusjonen: For mens jeg skrev dette, begynte hjernen min å regne litt etter, og jo. Det er nå 2 mndr. siden løpetid, og hun har selvsagt kommet ned med valper! Det forklarer de siste dagers infernalske mas, døgnet rundt. Derfor har hun vært så sykt ute av fokus og så høyt oppe i stress. Derfor har hun båret rundt på en leke og bare vil ligge i senga... I går stusset jeg litt over at jeg syntes hun så "feit ut" under magen, og Ellie er definitivt ikke feit. Det var rett og slett hovne brystkjertler! Ja ja, får håpe dette roer seg. Jeg har sett utifra papirene hennes at hun har vært behandlet for dette før, krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig!

2 kommentarer:

  1. Oi.. Huffda.. Måtte jo le godt av hele seansen deres, men det er ikke gøy om hun holder på denne "mamma"rollen. Håper det sklir forbi..

    :)

    SvarSlett
  2. Moren hennes og er slik. Glemte fullstendig å nevne det, men til neste gang: gi tørka bringebærblader (bringebærte får du kjøpt på helsekost) fra første dagen i løpetid og godt forbi "valpefødselen". Det har roet holly en del i hvert fall.

    SvarSlett

Takk for at du kom en tur på besøk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg